Friday 12 September 2014

PROGRAM TERBAIK

Membentuk Komuniti Prihatinadalah konsep yang dibawa oleh MMM yang baru beroperasi di Malaysia sekitar 3 bulan. Pun begitu, walaupun baru tetapi sudah terdapat beberapa orang yang telah menjana ratusan ribu ringgit Malaysia.

Sebelum ke Malaysia, di Indonesia dalam tempoh 3 tahun 
seramai 4 juta warga Indonesia menikmati keberhasilan luarbiasa berbanding program berangkaian sebelumnya.

Saya amat senang apabila dalam MMM bila nak mendaftar pembayaran tidak disertakan seperti program-program sebelum ini. Pembayaran akan dibuat apabila sistem mengarahkan peserta berbuat demikian. Dan dalam membuat penajaan perkara 'bayat kemudian ini' menjadi sesuatu yang menarik minat prospek yang kita temui. Selain itu ada beberapa lagi perkara-perkara yang menjadi tarikan, diantaranya adalah: '

'i. Asasnya program ini bukan perniagaan, MLM, bukan juga investmen dan yang penting sekaliTIDAK ADA PENJUALAN PRODUK.

 ii. Penajaan atau yang biasa disebut 'cari orang' adalah pilihan, nak cari, boleh, tak cari juga boleh tapi kalau cari ada bonus dan peluang untuk diangkat menjadi 'Manager'. Satu lagi dalam program ini peserta boleh menaja diri sendiri. Dan dengan menaja diri sendiri ini kita akan dapat ikut  serta berkali-kali dengan modal yang sama. Ini disebabkan modal  yang kita ada akan dapat semula setelah kita membayar adalah sekitar 5 hari sahaja. Hari keenam anda sudah boleh menyertainya lagi dengan  modal       yang anda dapat semula setelah anda ikut serta pada 5 hari sebelumnya.

iii. Wang pembayaran akan dikembalikan dalam bentuk modal + 30% keuntungan dalam tempoh yang singkat yakni kurang dari seminggu. Ini juga satu tarikan yang mendorong prospek untuk ikut serta.

                     
 iv. Kepada umat islam yang mementingkan 'halal haram' ini adalah suatu  program yang boleh dijadikan sandaran untuk menentang riba' kerana  konsep asasnya adalah TAAWUNatau tolong menolong. Dari pendapat yang tahu tentang syariat telah disah-kan HALAL kerana setiap ringgit yang kita sumbangkan kepada seseorang (seperti yang diarahkan oleh sistem) tidak dikembalikan oleh orang uang sama. Kita akan dapat sum-bangan dari orang lain pula yang sama sekali tidak dikenali. Begitu  juga kita tidak akan pernah kenal kepada siapa kita berikan sumbangan.

 v. Pendapatannya melebihi dari modal. Kalau tidak ikut serta dalam program ini dengan hanya suatu sumbangan sebesar RM300 dalam bulan itu kita akan mendapat pula sumbangan sehingga RM390 dan dalam sebulan kalau kita berikan sumbangan sebanyak 6 kali maka kita akan ada lebihan dari  modal sebanyak 6 x RM90 = RM540 dan modal masih lagi ada sebanyak RM300. Bulan kedua kita sudah boleh menambah modal sumbangan kepada yang lebih besar asalkan dalam gandaan RM30. Bayangkan kalau   anda menyumbang sebanyak RM3000 maka pulangan yang anda akan terima adalah RM5400 sebulan. Lumayan.

 vi. Yang penting dalam program ini tidak ada sama sekali tekanan. Sekiranya sistem mengarahkan kita membuat pembayaran atau sumbangan dan kebetulan kita tidak punya wang maka kita boleh beritau kepada manager kita bahawa kita tidak dapat memberikan sumbangan maka tempat kita akan digantikan dengan orang lain malah walaupun tidak diberitau kepada manager sekalipun sistem akan tetap membuat gantian cuma orang yang akan menerima sumbangan akan mendapat sumbang lewat sedikit itupun hanya lewatnya maksima tidak lebih dari 24 jam.

v.  Apakah ada kemungkinan untuk rugi?
Jawapan saya adalah ianya diasaskan oleh Mavrodi dari Rusia sejak tahun 1994 dan telah disebarluaskan di banyak negara seperti India, Bangladesh. China, Singapore, Nepal, Hong Kong, Indonesia dan beberapa buah negara lagi tidak adapun rungutan malah di Indonesia Bank Syariat telah menggunakan logo MMM untuk kad ATMnya untuk mengekang ahli-ahli MMM agar terus menggunakan khidmat Bank Syariat itu.

Dari 5 alasan yang saya beri diatas, saya amat berharap agar sahabat-sahabat saya akan tidak teragak-agak untuk turut serta dalam program MMM Malaysia ini kerana ia adalah program paling mudah dan terjamin dan yang pentingnya TIADA RISIKO.

Untuk mengetahui selanjutnya tentang MMM ini sila lawati laman sesawang yang saya buat @ http://mmm-dinsalleh.blogspot.com/.

No comments:

Post a Comment